Automatisch handtekening

Om je mails een professionele uitstraling te verlenen, kan je ervoor kiezen een handtekening in te stellen die je vervolgens onderaan je mails kan plaatsen. Door het toevoegen van eventuele afbeeldingen of hyperlinks kan je de uitstraling nog versterken. Ga je een mailtje versturen waarbij de handtekening niet opportuun is? Geen probleem, dan kan je ervoor kiezen de handtekening voor het verzenden nog te wijzigen.

Een handtekening instellen in Outlook 2007/2010/2013/2016

Het instellen van een handtekening in Outlook 2007/2010/2013/2016 kan je gemakkelijk doen door de volgende stappen te volgen.
1. In Outlook kies je voor het maken van een nieuw bericht
2. Je klikt op ‘Handtekening’ bovenaan in het menu
3. Vervolgens klik je op ‘E-mail handtekening’ en erna klik op je op ‘Nieuw’
4. Kies een naam voor je handtekening en klik vervolgens op ‘OK’
5. Je vult zorgvuldig je handtekening aan, voegt waar nodig links, afbeeldingen of logo’s in en vervolgens klik je op ‘OK’. Links voeg je toe door op het wereldbol icoon te klikken en logo’s kan je toevoegen door op het foto icoon te klikken (Tip : bewerk vooraf je afbeelding zodat deze het juiste formaat heeft om in de handtekening te passen)
6. Hierna kan je aan de rechterkant kiezen wanneer je de handtekening wenst in te schakelen. Zo kan je kiezen voor welke berichten je e-mails wenst in te schakelen en aan welke accounts je handtekening gekoppeld mag worden.
7. Geen behoefte om automatisch in te stellen voor welke berichten een handtekening ingevoegd zal worden? In dat geval is het mogelijk om per mail zelf nog te kiezen welke handtekening je wilt invoegen door simpelweg op ‘Invoegen – Handtekening’ te klikken.

Een handtekening aanmaken met Gmail

1. Door bovenaan recht op het tandwiel te klikken kan je voor de instellingen kiezen
2. Klik op het tabblad ‘Algemeen’
3. Je kan vervolgens op ‘Handtekening’ klikken, waarna je kan kiezen voor het e-mailadres dat je wenst toe te voegen aan de handtekening
4. Hierna schrijf je de tekst die je handtekening moet worden
5. Ook hier is er de mogelijkheid om een foto of icoon toe te voegen via het foto-icoon. Hiervoor heb je de mogelijkheid de afbeelding op maat te maken met een fotobewerkingsprogramma, ofwel de mogelijkheid om de afbeelding op het internet op te slaan en de hyperlink naar de afbeelding in de handtekening in te voegen.
6. Tenslotte klik je op ‘wijzigingen opslaan’

Een handtekening maken met Outlook.com

1. Je klinkt op het tandwiel-icoontje.
2. Je klikt op ‘Opties’
3. Door te klikken op ‘E-mail schrijven’ kan je vervolgens naar ‘Opmaak, lettertype en handtekening’ gaan
4. Bij ‘Persoonlijke handtekening’ vul je vervolgens het tekstveld aan met de nodige info
5. Tot slot klik je op ‘Opslaan’

Zoals je ziet is het een fluitje van een cent om een professionele handtekening aan je mails toe te voegen in quasi elk van de vaak gebruikte mailprogramma’s zoals Thunderbird, Apple mail en MailBird. Probeer het zeker ook een keer. Je zal het je niet beklagen!