Menu +

Berichten zoeken

E-mail account instellen

Je mail instellen gebeurt, afhankelijk van het programma waar je op terugvalt, op verschillende manieren. Hoe jij best je eigen mail in kan stellen vind je hieronder terug.

Outlook 2010

1. In Outlook 2010 klik je bovenaan op de oranje knop
2. Vervolgens klik je op het tabblad ‘info’ en ga je naar ‘Accountinstellingen’
3. Je klikt op ‘Accountinstellingen’
4. Je klikt op ‘Account toevoegen’
5. Je geeft je naam in. Je vult je e-mailadres en je wachtwoord aan
6. Even geduld terwijl Outlook in contact treedt met de mailserver
7. Lukt het niet om contact te leggen? Dan kan je dit handmatig doen :
a. Vink ‘Serverinstellingen handmatig configureren’ aan
b. Klik op Volgende
c. Vul de server voor inkomende en uitgaande mail in (dit kan je terugvinden bij je provider)
8. Klik op ‘Accountinstellingen testen’. Het systeem controleert je account door een testmail te versturen
9. Klik op ‘Volgende’ en vervolgens op ‘Voltooien’

Outlook 2007

1. Open Outlook 2007
2. Ga naar ‘Extra – Accountinstellingen’
3. Selecteer ‘Nieuw’
4. Selecteer het juiste servertype. Geen idee welk type dit is? Ga dan kijken bij de gegevens van je provider. Meestal kan je POP3 of IMAP kiezen. Het verschil is dat POP3 de mail downloadt naar de computer terwijl IMAP de mails opent vanop de server. Het is dus handig om voor IMAP te kiezen als je vanop verschillende locaties werkt.
5. Vul je naam aan alsook je e-mailadres en je wachtwoord.
6. Even geduld : Outlook gaat in verbinding treden met de mailserver
7. Lukt dit niet? Dan kan je manueel configureren als volgt:
a. Vink ‘Serverinstellingen handmatig configureren’ aan
b. Klik op ‘Volgende’
c. Vul de server voor inkomende en uitgaande e-mail aan (dit kan je terugvinden bij de gegevens van de provider)
8. Klik op ‘Accountinstellingen testen’. Doordat er een testmail verstuurd wordt, wordt je account gecontroleerd.
9. Klik op ‘Volgende’ en vervolgens op ‘Voltooien’

Windows Mail/Outlook Express

1. Ga naar Outlook Express
2. Open ‘Extra – Accounts’
3. Klik op ‘Toevoegen – E-mail (account)’
4. Vul volgende gegevens aan :
a. Je naam (deze wordt de naam van weergave als afzender)
b. Je e-mailadres
c. Servers voor inkomende en uitgaande mails
d. Servertype
e. Je accountnaam
f. Je wachtwoord
5. Klik op voltooien
Ter info : je kan bij de server vaak kiezen tussen POP3 en IMAP. Indien je vaak op verschillende locaties werkt is IMAP interessant, omdat via IMAP mails vanop de server geopend worden. Bij POP3 worden mails gedownload naar de computer waardoor ze niet vanop elke locatie toegankelijk zijn.